Badania UX
Nasze badania mają charakter audytu analizowanych rozwiązań takich jak strony internetowe czy aplikacje mobilne. Naszymi metodami można także analizować reklamy prasowe, ulotki, reklamy telewizyjne, outdoor, reklamy internetowe, spoty video czy e-mailing.
Badanie realizujemy etapowo. Pierwszym etapem jest właściwe zdefiniowanie zagadnień, problemów. Określamy na jakie pytania ma odpowiedzieć dane badanie. Definiujemy metodę badania, dobieramy odpowiedni zespół do jego realizacji (badacze, moderatorzy, informatycy, graficy) oraz określamy wymagane kryteria wobec respondentów.
Na kolejny etap czyli realizację badania składają się dwa aspekty, analiza ekspercka oraz wywiady z respondentami. Przeprowadzamy analizę ekspercką materiałów realizowaną w zależności od potrzeb przez badaczy, informatyków a także grafików. Moderujemy wywiady indywidualne z wytypowanymi respondentami oceniającymi badane rozwiązanie. Kluczową kwestią jest tu dobór -odpowiednia grupa docelowa respondentów właściwych dla celów i specyfiki badania, branży etc. Podczas wywiadów z respondentami przeprowadzamy badanie z użyciem eyetrackera, respondenci wykonuje zadania, które wykażą jakie elementy przyciągnęły wzrok respondentów, a jakie zostały pominięte. Nadto badanie eyetrackingowe pozwala określić w kolejności elementy najczęściej oraz najdłużej oglądane, co respondent „widzi”, a co zdaje się lekceważyć.
Końcowym etapem jest przedstawienie wniosków i rekomendacji z badania. Wnioski zawierają, w zależności od zdefiniowanego zakresu, opinie badawczą, opinię informatyczną, opinię respondentów połączoną z analizą wynikającą z testów eyetrackingowych. Rekomendacje zawierają informacje dotyczące użyteczności i optymalizowania danego rozwiązania, poprawy jego ergonomii, wybrania najlepszego wariantu projektowego czy poprawienia istniejącego.
Jako opcję zaoferować możemy nadzór nad wdrożeniem zmian oraz project management (informatyczny).
Ps
Przy okazji zachęcamy do lektury wg nas najlepszej, kompleksowej pozycji o eyetrackingu:
BLOG: „Zastosowania eyetrackingu”
Eyetracker
Posiadamy nowej generacji stacjonarny eyetracker Tobii Pro X3-120. W analizie danych wykorzystujemy aplikację Tobii Studio. Poza ofertą kompleksowych badań UX z użyciem tego eyetrackera oferujemy także jego wynajęcie z obsługą.
Tobii Pro X3-120 pracuje z częstotliwością 120 Hz próbkowania danych, dwukrotnie większą niż poprzedni model tej firmy. Zastosowane w urządzeniu najnowsze osiągnięcia technologii eyetrackingowych pozwoliły znacznie zwiększyć jakość badań z użyciem tego eyerackera.
W porównaniu do poprzednich modeli jest bardziej mobilnym ze względu na to, że nie musi posiadać już dodatkowego modułu przetwarzającego dane i jest bezpośrednio podłączany do laptopa. Jest także bardzo dyskretnym urządzeniem, prawie niezauważalnym, nie zwracającym uwagi badanego. Ma niewielkie wymiary 324x20x17 mm oraz niewielką wagę 118 gramów. Dlatego może być wykorzystywany w dowolnym, naturalnym dla badanego środowisku, a nie tylko w specjalistycznych warunkach laboratoryjnych. Pro X3-120 może być swobodnie używane z różnymi typami ekranów – laptopów, monitorów komputerów, tabletów lub telewizorów. System może być zamontowany na ekranach do 25″ oraz pozwala na badania dużych projekcji przy kątach do 36°. Dodatkowo używając specjalnego uchwytu – służy także do badań aplikacji na urządzeniach mobilnych czy materiałów drukowanych.
Wielką zaletą jest jednak łatwa i szybka kalibracja urządzenia dla badanego respondenta. Bardzo stabilne i niezawodne są funkcje śledzenia oczu eliminujące potrzebę ponownej kalibracji podczas badania. Urządzenie świetnie toleruje naturalne ruchy głowy respondenta. Ponadto urządzenie zbiera bardzo dokładne dane nie tylko z bliskiej odległości, takich jak laptop, jak i z większych odległości. Dlatego może być wykorzystywany do badania informacji z innych urządzeń niż tylko komputery. Daje to możliwości przeprowadzenie badania w warunkach rzeczywistych.
Użyte nowe technologie zwiększyły jakość wyników badań ponieważ uwzględniały pełen przekrój populacji ludzkiej. Nowy eyetracker uwzględnia różnice oczu wynikające z cech etnicznych, doskonale obsługuje osoby z ciemnymi jak i jasnych oczami czy np. używające soczewek korekcyjnych. Poza zminimalizowaniem na jakość pomiaru wpływu ruchu głowy badanego respondenta, unowocześniono algorytmy dot. obsługi problemów związanych z mruganiem oraz odrywaniem wzroku przez respondenta.
Więcej informacji o TOBII Pro X3-120 na naszym blogu:
BLOG: „Eyetracker Tobii Pro X3-120”
Rekrutacja respondentów
Kompleksowo realizujemy prace terenowe poczynając od tworzenia kwestionariuszy rekrutacyjnych, poprzez rekrutację, rezerwację fokusowni, kontrolę respondentów, kończąc na sporządzaniu transkrypcji czy notatek. Opieramy się na własnej siatce rekrutacyjnej w Warszawie oraz w wielu miastach w Polsce. W procesie rekrutacji staranie dbamy o najmniejsze szczegóły. Przeszkolone osoby podczas rozmowy telefonicznej sprawdzają czy respondenci spełniają kryteria zadając im szczegółowe pytania.
Poza własnymi projektami koordynujemy rekrutację dla agencji badawczych, działów badawczych i marketingowych instytucji oraz firm z różnych branż. Rekrutujemy respondentów do badań jakościowych prowadzonych w formie FGI, IDI, TIDI, in-home, diad, triad, warsztatów kreatywnych czy projektów zdalnych online. Specjalizujemy się w rekrutacji respondentów do następujących badań jakościowych:
- Badania marketingowe
- Badania społeczne
- Badania etnograficzne
- Badania użyteczności
- Badania eyetrackingowe
- Badania neuromarketingowe EEG, GSR
- Badania zdalne, online, blogi
- Shop along
- Specjalistyczne testy central location
- Badania wśród ekspertów np: lekarzy, ekonomistów, prawników
- Badania klimatu organizacji.
Oferujemy także obsługę wynagrodzeń respondentów, moderowanie wywiadów oraz sporządzanie transkrypcji czy notatek.
Współpraca z działami badawczymi i marketingowymi
W ramach współpracy z agencjami badawczymi oraz działami marketingowymi oferujemy nie tylko kompleksowe badania UX z użyciem eyetrackerem ale także realizujemy części usług z naszej oferty np.: wynajem eyetrackera, same usługi rekrutacyjne, moderowania, tworzenie raportów czy wykonanie transkrypcji. W ramach naszych usług oferujemy:
- Zaprojektowanie i przeprowadzenie badań UX z użyciem eyetrackera
- Wynajem eyetrackera Tobii X3-120 wraz z obsługą
- Rekrutację respondentów do badań jakościowych
- Obsługę wynagrodzeń respondentów
- Sporządzanie transkrypcji oraz notatek
- Moderowanie wywiadów
- Tworzenie raportów oraz tłumaczenie tych raportów na język angielski.
Zapraszamy do współpracy!
Jerzy Gnat [tel. 887 710 303]